کلاهبرداری ۱۵۰۰ میلیارد ریالی با ترفند پیش فروش خودرو یک بانک خصوصی دیگر تعیین‌تکلیف می‌شود ثبات نسبی بازار ارز با وجود ۷ شوک سیاسی در ۱ سال اخیر پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | روند نزولی قیمت در بازار طلا ادامه دارد؟ پیش بینی بورس فردا یکشنبه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | آیا بازار سهام صعودی می‌ماند؟ دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی از سایت بانک مرکزی حذف شد توزیع گوشت گرم گوسفندی تنظیم‌بازار در مشهد امروز و فردا هم ادامه دارد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) بورس سبز، اما کم‌رمق | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) نامه نماینده مردم مشهد در مجلس به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی | حق عائله‌مندی به زنان شاغل پرداخت شود افزایش مصرف برق هم‌زمان با افزایش دمای هوا در کشور چگونه با صرفه‌جویی در مصرف برق، خودروی اتومات جایزه بگیریم؟ نرخ طلای ۱۸ عیار در بازار امروز مشهد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ممنوعیت فروش چارتری پرواز‌ها در ایام اربعین | ضوابط پرواز‌ها تا هفته آینده اعلام می‌شود قانون جدید برای تعیین اجاره‌بها | نرخ براساس تورم اعلام می‌شود تنوع فایل‌های اجاره در منطقه گاز مشهد + جدول (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) مشهد، قطب تولید پهپاد‌های کشاورزی قیمت طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال امروز | کاهش قیمت طلا (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) صندوق تثبیت بازار سرمایه ۶.۵ همت سهم خرید وام ۴۰۰ میلیون‌تومانی مسکن محرومان ابلاغ شد + شرایط کاهش نرخ سود بین‌بانکی + جدول قیمت جدید گوشت مرغ اعلام شد + جدول (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) نرخ رشد نقدینگی رو به کاهش گذاشته شد بخش‌نامه جدید وزارت کار درباره امکان شکایت قانونی کارگران در مشاغل سخت و زیان‌آور پیش‌بینی قیمت مسکن در سال جاری (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) آغاز ثبت نام ۲ حلقه لاستیک دولتی به صورت آنلاین و تحویل درب منزل + جزئیات حداقل هزینه ساخت هر متر مسکن چقدر می‌شود؟ (۱۲ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نرخ کمیسیون مشاورین املاک عرفی شده است | ۳۰ درصد قرارداد‌های املاک در مشهد سیستمی ثبت می‌شود

  • کد خبر: ۱۶۸۹۸۴
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
نرخ کمیسیون مشاورین املاک عرفی شده است | ۳۰ درصد قرارداد‌های املاک در مشهد سیستمی ثبت می‌شود
رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد گفت: متاسفانه تا کنون نرخ درستی از کمیسیون مشاورین املاک ارائه نشده و این نرخ به‌روز نشده است که باعث شده نرخ کمیسیون به صورت عرفی محاسبه شود که اعتراض مردم را به همراه داشته است.

گروه اقتصاد | شهرآرانیوز، محمد عیدی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص کاهش کمیسیون بنگاه‌ها متناسب با حجم قرارداد‌های مسکن عنوان کرد: نحوه اجرای این طرح هنوز مشخص نیست. طی صحبت‌هایی که صورت گرفته مقرر شده قرارداد‌ها در سامانه مسکن و شهرسازی بارگذاری شود تا سامانه به صورت خودکار کمیسیون آن قرارداد را مشخص کند.

وی در خصوص اجرای این طرح که در راستای جلوگیری از افزایش اجاره‌بهای منازل مسکونی مصوب شده، افزود: کاهش اجاره‌بهای منازل مسکونی ارتباطی به کمیسیون مشاورین املاک ندارد، هرچند بعید می‌دانم به زودی بتوانند این سیستم را راه‌اندازی کرده و در اختیار مشاورین املاک قرار دهند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد گفت: سامانه‌ای که وزارت مسکن و شهرسازی دارد با چالش‌های زیادی روبرو است. باید یک فرمول محاسباتی برای این سامانه ارائه شود. آنچه که شنیده‌ایم مقرر شده می‌خواهند بر اساس مناطق جغرافیایی کمیسیون مشاورین املاک را محاسبه کنند. امیدوارم روی این طرح کار کنند تا به یک طرح پخته تبدیل شود.

عیدی تصریح کرد: در استان نیز در حال پیگیری هستیم تا اجاره‌بهای منازل مسکونی را به صورت منطقه‌ای اعلام کنیم تا با افزایش ۲۰ درصدی که برای اجاره‌بها در ابتدای هر سال داریم، یک قیمت پایه از اجاره‌بها در مناطق داشته باشیم و سپس ۲۰ درصد افزایش اجاره‌بها را اعمال کنیم.

۳۰ درصد قرارداد‌های مشاورین املاک مشهد سیستمی ثبت می‌شود

وی در پاسخ به این سوال که چه میزان از قرارداد‌های مشاورین در مشهد به صورت سیستمی ثبت می‌شود، گفت: تقریبا ۳۰ درصد قرارداد‌های مشاورین املاک در مشهد به صورت سیستمی ثبت می‌شود.

از ماه آتی ثبت قرارداد‌ها در مشهد الزامی می‌شود

عیدی بیان کرد: مقرر شده از ماه آتی ثبت قرارداد‌ها در مشاورین املاک به صورت سیستمی الزام‌آور شود. همچنین زین پس دیگر قرار است کمیسیون مشاورین املاک را سامانه مشخص کند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد در خصوص میزان کمیسیون مشاورین املاک در مشهد اظهار کرد: میزان کمیسیون مشاورین املاک در مشهد از سال ۹۴ به‌روز نشده است و کمیسیون آن بین ۰.۲ تا ۰.۳ متغیر است که سقف دارد. متاسفانه تا کنون نرخ درستی از کمیسیون مشاورین املاک ارائه نشده و این نرخ به‌روز نشده است که باعث شده نرخ کمیسیون به صورت عرفی محاسبه شود که اعتراض مردم را به همراه داشته است.

دریافت نرخ عرفی از سوی مشاورین املاک تخلف است

عیدی با تاکید بر اینکه دریافت نرخ عرفی از سوی مشاورین املاک تخلف است، گفت: عرف بازار را نمی‌توانیم لحاظ کنیم، درست است که نرخ کمیسیون مشاورین املاک چندین سال است که به‌روز نشده است، اما همان نرخ برای ما ملاک است. امیدوارم تا هفته آینده نرخ جدید را اعلام کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->